pierogi z kaszą gryczaną


 pierogi (30 sztuk):
szklanka mąki
pół szklanki ciepłej wody
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki  oleju

farsz:
torebka kaszy gryczanej
mała cebula
5 pieczarej
pietruszka
sól, pieprz


  1.  mąkę przesiać przez sitko, dodać sól i olej, stopniowo dodawać wodę i zagniatać aż będzie miękkie i elastyczne,
  2. kaszę ugotować w osolonej wodzie,
  3. cebulę i pieczarki pokroić drobno, przesmażyć na oleju, dodać kaszę, posiekaną pietruszkę, sól i pieprz, wymieszać,
  4. ciasto rozwałkować cieniutko, wykroić kółka, nałożyć farsz, gotować w osolonej wodzie aż pierogi wypłyną na wierzch.


13 komentarzy:

  1. Uwielbiam je miałam okazję próbować.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie m.in. na pierogi z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja własnie dziś robiłam też pierogi z kaszą gryczaną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Maki to za mało jedna szklanka... zapewne o,5 kg...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś mam zamiar je zrobić. Proszę o trzymanie kciuków.

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam zamiar je robić w sobotę (nawet już kupiłam składniki) ale powiedz mi jak zrobiłaś takie jasne szpyrki? o ile to są szpyrki?

    OdpowiedzUsuń
  6. tak myślałam ale ktoś mi powiedział że jak wrzucę słoninę na patelnie to się rozpuści ;) dlatego wolałam się upewnić, mam jeszcze jedno pytanie farsz też jest na 30 pierogów czy Ci może zostało farszu lub ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  7. nawet już nie pamiętam, ale chyba farszu trochę zostało

    OdpowiedzUsuń
  8. http://magicaljune.pl/pierogi-z-maki-gryczanej-ze-szpinakiem-i-suszonymi-pomidorami/
    Wypróbuj mój przepis na pierogi z mąki gryczanej :) Pierogi smakują jak tradycyjne, ładnie się kleją i nie rozpadają się! A dzięki siemieniu lnianemu mają piękny, niecodzienny wygląd :)

    OdpowiedzUsuń