sernik z ciasteczek Oreo


Jeśli chcecie zaskoczyć gości nowym sernikiem  polecam sernik z ciasteczkami Oreo  (jedno opakowanie zawiera 16 ciasteczek można spróbować zastąpić je jakimiś tańszymi ciemnymi markizami nie próbowałam jeszcze), oddzielamy ciasteczka od masy, ciasteczka dodajemy na spód i posypkę a masę wrzuciłam do nadzienia, żeby się nie zmarnowała. Można też ją po prostu zjeść 


Spód:
12 ciasteczek bez masy
50 g miękkiego masła

Nadzienie:
750 g twarogu zmielonego
2 jajka
kilka kropel olejku waniliowego
50 g masła
2 czubate łyżeczki mąki ziemniaczanej
masa z ciasteczek (białą)
¾ szklanki cukru

4 ciasteczka bez masy do posypania


1.    ciasteczka rozkruszyć, dodać masło i zagnieść,
2.    masą wyłożyć tortownicę (ja użyłam o średnicy 22 cm) na papier do pieczenia,
3.    w misce utrzeć cukier z żółtkami i masłem, dodać twaróg (po łyżeczce), masę pozostałą po ciasteczkach ,aromat waniliowy i mąkę ziemniaczaną, miksować do jednolitej masy,
4.    na koniec dodać ubite białka i wymieszać  łyżką, wylać na masę z ciastek,
5.    na wierzch rozkruszyć 4 pozostałe ciastka i piec godzinę  w temperaturze 180 stopni C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz