kruche rogaliki z powidłami śliwkowymi






ciasto na rogaliki:
2 szklanki mąki
150 g zimnego masła
1/4 szklanki cukru
2 żółtka
łyżka kwaśnej śmietany

nadzienie:
15 śliwek węgierek bez pestek
łyżka cukru

ponadto:
rozmącone jajko do posmarowania
cukier puder



  1.  śliwki włożyć do rondelka, dodać cukier i gotować na wolnym ogniu aż powstaną powidła, ostudzić w lodówce,
  2. do miski wsypać mąkę, dodać posiekane masło, żółtka, cukier i śmietanę, zagnieść, odstawić do lodówki na pół godziny,
  3. ciasto wyjąć z lodówki, podzielić na 2 części, rozwałkować w kształt koła, pokroić na 8 części, na każdy trójkąt nałożyć powidła, zwinąć (od szerszego do węższego), ułożyc na blasze, posmarować rozmąconym jajkiem,
  4. piec 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.

















7 komentarzy:

  1. Uwielbiam, ubóstwiam! Kruche rogaliki i to jeszcze z powidłem śliwkowym! CUDO!

    Pozdrawiam i zapraszam do Siebie: http://simplydelicious.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe rogaliki przecudnie wyglądają :)
    Zapraszam do mnie na muffinki z borówkami ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham wszelakie rogaliki. Przepis sobie zapisuję. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. super ja też uwielbiam takie rogaliki

    OdpowiedzUsuń
  5. znalazłam przypadkiem ten przepis zrobiłam wczoraj i rogaliki rewelacyjne kruche maślane pyszne

    OdpowiedzUsuń